Acquisitie betekenis

De betekenis van acquisitie is het werven van nieuwe klanten en opdrachten. De acquisitie betekenis zal bijna iedereen wel bekend zijn, maar wat betekent dit concreet voor jouw bedrijf of organisatie? Wat zijn de manieren waarop je acquisitie pleegt en kan hier misschien verbetering in aan worden gebracht? Wij zijn een specialist op het gebied van het plegen van acquisitie en het genereren van leads.

Wij geven je graag wat stof tot nadenken en tips. Acquisitie is namelijk onderhevig aan veranderingen en de manier waarop acquisitie gepleegd wordt, is de afgelopen jaren sterk aan het veranderen met dank aan nieuwe mogelijkheden.
Prijs aanvragen

 

De acquisitie betekenis blijft gelijk, de uitvoering verandert

De definitie van acquisitie blijft uiteraard ongewijzigd. In de loop der tijd is er, zeker online, echter wel een behoorlijke verandering geweest in de manier waarop acquisitie gepleegd wordt. Dit geeft een iets ander beeld van de betekenis van acquisitie.

Acquisitie kan grofweg worden ingedeeld in koude en warme acquisitie. Koude acquisitie is wanneer je klanten probeert te werven waarmee nog geen enkele relatie is. Sterker nog: deze klanten weten waarschijnlijk nog niet eens van jouw bestaan af en het is nog helemaal niet zeker of zij behoefte hebben aan jouw producten of diensten. Koude acquisitie plegen, kan absoluut resultaat opleveren, maar het is wel een gok en soms schieten met hagel. Van deze vorm van acquisitie mag doorgaans geen al te hoge conversie worden verwacht.

Warme acquisitie

Warme acquisitie is vaak een stuk eenvoudiger dan koude. Men is al bekend met je product of dienst, of het is waarschijnlijk dat een potentiële klant interesse heeft in hetgeen je te bieden hebt. De manier waarop warme acquisitie wordt gepleegd, zal vaak grotendeels gelijk zijn aan de manier waarop koude acquisitie wordt gepleegd, maar als het contact “warm” is, is de kans op conversie een stuk groter.

Acquisitie wordt van oudsher gepleegd door accountmanagers en veel bedrijven hebben hier een complete marketing- of salesafdeling voor. In recente jaren is acquisitie echter meer en meer in de handen komen te liggen van online marketeer en data engineers en vaak minder in die van traditionele sales professionals.

 

Een nieuwe acquisitie betekenis

De afgelopen jaren is er een nieuwe acquisitie betekenis ontstaan, die te maken heeft met de digitalisering van marketing. Marketing automation heeft er namelijk voor gezorgd dat acquisitie deels geautomatiseerd kan worden. Er zijn zeker nog specialisten nodig om dit traject succesvol op te starten en te onderhouden, maar voor veel bedrijven betekent automatisering van hun acquisitie een significante kostenbesparing. Er is immers minder personeel nodig. Koud bellen, partijen aanschrijven, bezoeken brengen: al deze tijdsintensieve en kostbare activiteiten kunnen worden teruggeschroefd wanneer acquisitie succesvol wordt geautomatiseerd.

 

Wat wij voor je kunnen betekenen


Als specialist op het gebied van b2b inbound marketing, leadgeneratie en acquisitie kunnen wij je perfect van dienst zijn bij al jouw acquisitie, maar vooral naar het digitaliseren en automatiseren hiervan. Wil je weten op welke manieren wij je van dienst kunnen zijn met acquisitie? Neem dan contact met ons op en vraag om een vrijblijvende offerte.
Prijs aanvragen

 

Acquisitie betekenis

Download hier onze whitepapers!




Stuur mij:

Content marketing voor de B2B markt
Alles wat jij wil weten over Social Selling