Klaar voor de sprint… naar meer omzet

Klaar voor de sprint… naar meer omzet Gepubliceerd op 3 september 2019

De scholen zijn deze week weer overal begonnen. De zomervakantie nu echt voor velen weer achter de rug. Back to business. Ook voor jou? Tijd om de plannen die je in de vakantie gesmeed hebt, uit te voeren. En vooral de plannen die voor meer omzet gaan zorgen de komende maanden. Want voor je het weet is het alweer eind van het jaar… Ik weet het, je wilt er nog niet over nadenken. 4 maanden nog. En ja, Jeroen heeft me aangestoken met de sporttermen. Hoogste tijd dus om je hardloopschoenen aan te trekken en een sprint te trekken! Die extra omzet binnen te halen.

 

Weet waar je naartoe wilt

Weet je wat je wilt bereiken? Waar ga je naartoe en welke route neem je? En vooral, wat is je eindpunt. Weet je wat je omzetdoel is dat je wilt behalen in de komende 4 maanden? Hoeveel meer omzet is dat?

Of je nu heel klinisch een berekening kunt maken van je omzetdoel, de gemiddelde omzet per klant én daarmee het aantal klanten dat voor die omzet gaan zorgen, hangt natuurlijk af van wat je verkoopt. Maar duidelijk hebben wat het doel van de komende maanden is, is in mijn ogen stap 1.

 

Leads opvolgen

Welke leads zijn er al die je tot nu toe niet opgevolgd hebt? We zien dat verkopers daar vaak verkoopkansen laten liggen. Daarover ging ons blog vorige week.

De mensen die op je e-maillijst staan, hebben interesse in wat jouw bedrijf doet. Anders hadden ze zich allang uitgeschreven. Dit zijn ook leads, ook als ze nog geen klant van je zijn. Maak daar gebruik van. Stuur ze een persoonlijke mail. Of als je een telefoonnummer hebt, bel deze mensen. Wie weet wat je voor ze kan betekenen, waar zij zich niet bewust van zijn.

 

Investeer tijd in acquisitie

Acquisitie kost tijd. Neem die tijd. Persoonlijk contact heeft echt meer effect dan een standaard mail naar al je contactpersonen. Juist nu is het belangrijk om aan die band te blijven bouwen. Investeer de tijd nu, blijf volhouden.

 

Social media

We zeggen steeds dat een band opbouwen met een prospect via social media veel tijd kost. Waar je ook stil bij kunt staan is dat als je er meer tijd aan besteedt, dit proces ook wel wat sneller verloopt.

 

Koude acquisitie?

Met koude acquisitie wil je op korte termijn nieuwe klanten en nieuwe omzet binnenhalen. Ga je koude acquisitie doen, dan hebben we hier nog een aantal tips.

 

Op welke manier je het ook gaat aanpakken, ik wens je veel succes! En plezier!

Ik denk graag met je mee. Mail me gerust op marije@soldit.nl.

Marije

Marije Hoogland

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Zullen we kennismaken?