Ook jouw bedrijf heeft een whitepaper nodig! Waarom? Hierom!

Ook jouw bedrijf heeft een whitepaper nodig! Waarom? Hierom! Gepubliceerd op 5 april 2018

Een whitepaper schrijven is tegenwoordig eigenlijk een must voor bedrijven. Dit hoeft zeker niet wekelijks, zoals je dat met blogs wellicht wel doet, maar het is wel belangrijk om op regelmatige basis een whitepaper te schrijven. Die dit bijvoorbeeld eens per maand, eens per twee maanden of eens per kwartaal. Soldit! geeft je 5 redenen om regelmatig een whitepaper te schrijven.

Ze versterken blogs

Whitepapers zijn langer dan zakelijke blogs. Over het algemeen worden zakelijke blogs gehouden op 500 woorden of iets langer. Hierdoor zijn ze wat meer beperkt in de inhoud. Whitepapers bevatten makkelijk 1.000, 2.000 of zelfs 5.000 woorden. Hierdoor plaats je in één keer veel nieuwe content op je website, waardoor whitepapers je zakelijke blogs aanvullen en versterken. Je kunt namelijk naar veel blogs linken in een whitepaper.

Ze zijn waardevol

Er kleeft een hoge waarde aan whitepapers. Dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat ze zo uitgebreid zijn. In een whitepaper ga je diep in op de materie en leg je alles goed uit. Hierdoor is het voor iedereen begrijpelijk en kan er veel informatie uit een whitepaper worden gehaald. Dit betekent dat de content door veel online bezoekers als zeer waardevol wordt gezien. Om je doelgroep te bereiken moet je marketing en sales combineren. Whitepapers dragen hier zeker hun steentje aan bij.

Google houdt ervan

Google is dol op whitepapers! Wanneer je in een whitepaper goed rekening houdt met SEO, dan is de kans groot dan Google je hiervoor beloont met een goede positie in de zoekresultaten. Je houdt goed rekening met SEO in een whitepaper door meerdere links toe te voegen en effectief gebruik te maken van long tail keywords.

Je expertise tonen

Whitepapers bieden je alle gelegenheid om je expertise te tonen aan de lezer. Je kunt er alles in kwijt, want je zit niet aan een maximum aantal woorden vast. Je laat echt zien dat jij verstand hebt van wat je doet en dat je niet bang bent om deze waardevolle informatie te delen met de lezer. Je helpt hen op weg, bijvoorbeeld met informatie, advies, tips of een checklist. Zij zijn er blij mee en ze weten direct dat jij echt verstand van zaken hebt. Grote kans dat zij bij jou terugkomen om zaken te doen.

Veel deelacties

Doordat whitepapers veel interessante informatie bevatten zijn zij voor lezers heel interessant om te delen. Goede informatie wordt graag gedeeld. Plaats je whitepaper daarom niet alleen op je website, maar deel deze ook op social media. Je zult zien dat je whitepaper door lezers wordt gedeeld, waardoor je bereik ineens een stuk groter wordt.

Whitepaper laten schrijven

Een whitepaper schrijven is altijd goed, maar is niet eenvoudig. Veel mensen hebben moeite met het schrijven van zakelijke blogs, die in verhouding tot whitepapers erg kort zijn. De whitepapers kosten dan ook bloed, zweet en tranen. Je kunt natuurlijk ook je whitepaper laten schrijven. Soldit! doet dit graag voor je. Neem gerust eens contact met ons op.

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Kennismaken?



[honeypot website]