Top of Mind marketing: 5 voorbeeldcases!

Top of Mind marketing: 5 voorbeeldcases! Gepubliceerd op 20 juli 2018

Top of Mind marketing behoort tot de belangrijkste marketingvormen van dit moment. Er zijn veel verschillende manieren om je bezig te houden met Top of Mind marketing. Je kunt dit online doen, maar ook in het ‘echte’ leven. Natuurlijk geeft Soldit! je graag een aantal mooie voorbeeldcases die je laten zien hoe Top of Mind marketing werkt.

 

Top of Mind marketing op de beurs

Stel, je staat op de beurs om jouw koeriersbedrijf te promoten. Je biedt een snelle vervoersservice van pakketten, documenten en andere ladingen van bedrijven. Een ondernemer maakt een praatje met jou en geeft aan al gebruik te maken van een goede koeriersdienst. Toch ga jij een uitgebreide dialoog aan met deze ondernemer, ondanks dat je nu geen klant van hem kunt maken. Twee weken later belt de man jou op. Hij heeft een nare ervaring met zijn koeriersdienst gehad en wil overstappen. Door het gesprek op de beurs moest hij direct aan jouw bedrijf denken.

 

Top of Mind marketing in de buurt

Stel, je verhuurt machines en gereedschappen aan bedrijven. Op een buurtevenement spreek je een buurman die een eigen bouwbedrijf heeft. Met regelmaat huurt hij machines voor projecten. Dit is voor hem een voordeligere oplossing dan kopen, vooral omdat zijn projecten (en daarom ook zijn behoeften) erg verschillend zijn. Hij huurt bij een concurrerend bedrijf en geeft aan zeer tevreden te zijn. Deze buurman staat een maandje later bij jou aan de deur. Hij heeft een machine nodig voor een project, maar het andere verhuurbedrijf heeft deze machine in de betreffende periode niet beschikbaar. Hij moest direct denken aan jullie gesprek op het buurtevenement en komt checken of jij hem wel aan de juiste machine kan helpen.

 

Top of Mind marketing op social media

Stel, je biedt softwareoplossingen aan ondernemingen. Je promoot jouw producten op social media en zo kom je in contact met een ondernemer die behoefte heeft aan een boekhoudpakket. Jij geeft aan dat je ook maatwerk software voor voorraadbeheer levert. De ondernemer neemt alleen het boekhoudpakket af, want zijn pand is niet groot genoeg om een ruime voorraad aan te houden. Toch vertel je hem over de voordelen van de voorraadbeheersoftware. Drie maanden later neemt deze ondernemer contact met je op. Hij gaat zakelijk verhuizen naar een groter pand en wil een ruime voorraad aanleggen. Hij zou nu toch wel graag jouw voorraadbeheersoftware willen hebben. Denk altijd aan de formule marketing + sales= succes, zeker ook op social media. Doordat je toch aandacht hebt besteed aan het promoten van software waar de ondernemer op dat moment niets aan had kun je het nu toch aan hem verkopen.

 

Top of Mind marketing op events

Stel, je bent verkoper van eventmeubilair en in je vrije tijd bezoek je een leuk event bij jou in de buurt. Bij toeval spreek je de ondernemer die het event organiseert en in het praatje vertel je hem dat jij eventmeubilair koopt. Uit interesse vraag je waar zijn statafels en barkrukken vandaan komen. Deze blijkt hij vorig jaar te hebben gekocht bij een concurrent die vorige maand failliet is verklaard. Helaas wordt al het eventmeubilair van deze organisator een maand later gestolen, vlak voor een nieuw event op de kalender. De organisator herinnert zich het gesprek met jou en belt je op met de vraag wat jij voor hem kunt betekenen. Jij kunt het nieuwe meubilair nog voor het komende event aan hem leveren. Top of Mind marketing, dat eenvoudige gesprekje op dat eerste event, heeft ervoor gezorgd dat jij een flinke bestelling af kunt gaan leveren.

 

Top of Mind marketing bij de kapper

Stel, je hebt een bedrijf voor portiekonderhoud en staat klaar voor woningbouwverenigingen. Bij de kapper zit je bij toeval naast een plaatselijke woningbouwverening. Jullie maken een praatje en het werk komt ter sprake. De andere ondernemer geeft aan dat zij samenwerken met een ander onderhoudsbedrijf en dat zij daar ook heel tevreden over zijn. Jij vertelt enkele succesverhalen van jouw bedrijf en na de knipbeurt nemen jullie afscheid van elkaar. Enkele weken later krijg je een telefoontje van de woningbouwvereniging. Het onderhoudsbedrijf waar zij mee werkten gaat verhuizen naar een andere regio, waardoor zij nu op zoek zijn naar een ander bedrijf voor het reinigen van alle portieken. De ondernemer moest direct denken aan het praatje bij de kapper en wist meteen wie hij moest bellen.

 

Wil je meer weten?

De Top of Mind marketing voorbeeldcases geven je een goede indruk van de werking van deze marketingvorm. Ben jij benieuwd naar jouw specifieke mogelijkheden op het gebied van Top of Mind marketing? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

 

Heb je vragen? Bel of mail ons kantoor: 085-9022033

Of mij persoonlijk op:

06 5354 8109  of jeroen@soldit.nl

Jeroen Veenstra

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Kennismaken?



[honeypot website]