Waar ga jij adverteren?

Waar ga jij adverteren? Gepubliceerd op 18 mei 2018

Social media adverteren is op dit moment heel populair. Steeds meer bedrijven ontdekken dat de sociale kanalen veel kunnen betekenen voor hun business. Toch blijven er ook zeker andere advertentiemogelijkheden beschikbaar die goed werken voor bedrijven. Waar kun je nu het best adverteren in 2018? Soldit! legt je 3 effectieve advertentiemogelijkheden voor.

Google AdWords

Google AdWords behoort al jaren tot de meest effectieve advertentievormen. Dit spreekt ook wel voor zich, want Google is én blijft de meest gebruikte zoekmachine online. In Nederland wordt de zoekmachine gebruikt door maar liefst 97 procent van de bevolking, in meer of mindere mate uiteraard. Door gebruik te maken van Google AdWords kun je dus makkelijk in beeld komen bij de juiste doelgroep, door je in de campagnes te focussen op effectieve keywords. Adverteren via Google AdWords kun je zo duur maken – of zo goedkoop houden – als je zelf wilt. Ook dit spreekt in het voordeel van deze advertentiemogelijkheid.

LinkedIn adverteren

Zoals we al eerder hebben aangegeven wordt social media adverteren steeds populairder. Voorheen stond Facebook hierbij aan de leiding, maar LinkedIn adverteren is nu echt behoorlijk in opkomst. In 2017 kregen we te maken met de zogenaamde LION-hype, waarbij de netwerken van leden in één klap met honderden nieuwe connecties groeiden. Hierdoor is het gemiddelde bereik groter geworden en daarmee is de LinkedIn advertentiemogelijkheid ook interessanter geworden voor bedrijven. In Nederland zijn er maar liefst een ruime 5 miljoen mensen met een LinkedIn profiel. Je hebt dus een breed bereik en je weet zeker dat je je op de professionele markt begeeft. LinkedIn adverteren is dus zeker een goede optie.

Facebook adverteren

Facebook adverteren is jarenlang de topper onder de social media advertentiemogelijkheden geweest. Hier komt in 2018 naar alle waarschijnlijkheid verandering in. Waarom? Omdat Facebook te kennen heeft gegeven dat Facebook adverteren flink duurder wordt. Dit betekent overigens zeker niet dat het adverteren op Facebook niet meer interessant is. Integendeel! Facebook advertenties doen het zeer goed, zeker wanneer er de volle aandacht is besteed aan het goed samenstellen van de advertentie.

Wat is de beste advertentiemogelijkheid voor jou?

Het is zo niet goed te zeggen welke van deze drie advertentiemogelijkheden het best bij jou past. Dit is van meerdere factoren afhankelijk. Eén van de belangrijkste factoren hierbij is natuurlijk wel de samenstelling van je doelgroep. Wie wil jij bereiken en hoe kun jij deze groep het best bereiken? Zijn zij op Facebook te vinden, maken zij voornamelijk gebruik van LinkedIn of zijn zij over het algemeen helemaal niet zo gecharmeerd van social media? Soldit! biedt een breed assortiment aan services aan bedrijven die willen groeien. Binnen onze mogelijkheden valt ook het online adverteren, op social media en via Google AdWords.

Wij helpen je graag verder

Wil jij gaan adverteren in 2018, maar weet je niet goed welke advertentiemogelijkheid jij het best aan kunt spreken om een optimaal bereik te realiseren? Wij helpen je graag verder. Neem gerust eens contact met ons op voor meer informatie of advies.

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Kennismaken?



[honeypot website]