We blijven lekker mailen!

We blijven lekker mailen! Gepubliceerd op 10 september 2018

E-mailmarketing, is dat nog steeds van deze tijd? We leven in een wereld waarin social media bijna iedere vorm van marketing op lijken te slokken. Bedrijven focussen zich meer en meer op social media marketing en steeds minder op overige vormen van marketing. Maar is dit wel de juiste keuze? Soldit! legt je uit waarom de combinatie tussen e-mailmarketing en social media een gouden mix is.

Social media dekken niet alles

Natuurlijk is social media in deze tijd heel belangrijk, maar je mag als bedrijf niet vergeten dat deze vorm van marketing lang niet alles dekt. Op de eerste plaats zijn er nog mensen die geen gebruik maken van social media. Sterker nog, er zijn mensen die eerder wel social media gebruikten, maar die de sociale kanalen voor de eigen gemoedsrust achter zich hebben gelaten. Daarnaast zal jij op de sociale netwerken niet al je prospects en klanten kunnen bereiken. Zij moeten je ook nog maar tegenkomen en (willen) volgen. Hoe je het ook wendt of keert, social media dekken niet alles. Een deel van jouw doelgroep wil gewoon een goede nieuwsbrief ontvangen, bijvoorbeeld, en daar heb je toch echt e-mailmarketing voor nodig.

E-mailmarketing houdt je ‘aanwezig’

Bedrijven die zich ook focussen op e-mailmarketing blijven altijd ‘aanwezig’. Dit betekent dat zij steeds opnieuw de aandacht van de ontvangers van de mails weten te pakken. Betekent dit dat alle mails altijd gelezen worden? Nee, helaas werkt dat niet zo. Maar zelfs als men alleen maar jouw bedrijfsnaam als afzender in de mailbox ziet staan wordt men herinnerd aan jouw bestaan. Hiervoor hoeven zij de mail niet te openen. Enkel het zien van de afzender, namelijk jouw bedrijf, is voldoende om  top of mind bij je doelgroep te blijven en daar gaat het uiteindelijk om.

Effectieve mailings versturen

Altijd in gedachten blijven bij je prospects en je klanten. Op een zeker moment, vroeger of later, is dát precies wat je nodig hebt om zaken te doen. Om dit te bereiken is het nodig om effectieve mailings te versturen. Zorg voor een herkenbare huisstijl, een opvallend design en de juiste modifiers in het onderwerp. Lukt het je niet om een effectieve mailing in elkaar te zetten? Dan kun je natuurlijk het ontwerp en de inhoud van je e-mails uitbesteden. Je kunt je mailings zelfs laten versturen door een externe partij! Hoe je het doet maakt niet zo veel uit, als e-mailmarketing maar onderdeel uitmaakt van je content strategie.

Een sterke content strategie

Wat heeft een goede content strategie nu precies nodig? Dit is eigenlijk heel specifiek aan je bedrijf en branche. Het ene bedrijf heeft andere content nodig dan het andere bedrijf. Ook de frequentie is van meerdere factoren afhankelijk. De ene onderneming heeft meer aan actief bloggen en vloggen, terwijl een andere partij zich meer moet focussen op social media. E-mailmarketing is een  vormvan marketing die kan (en moet) worden aangesproken binnen de content strategie van ieder bedrijf. Het is namelijk altijd effectief.

Wil je meer weten?

Soldit! helpt jouw bedrijf te groeien en meer te verkopen. Wij zetten ons in voor jouw klanten en prospects, zodat jij er je succes uit kunt halen. Zo kunnen wij jouw zakelijke blogs schrijven, wij kunnen je mailings ontwerpen en versturen. Dit zijn nog slechts voorbeelden. Wil jij precies weten wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact met ons op.

 

Heb je vragen? Bel of mail ons kantoor: 085-9022033

Of mij persoonlijk op:

06 5354 8109  of jeroen@soldit.nl

Veel succes!

Jeroen Veenstra

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Zullen we kennismaken?