Zo kom je aan tafel met de juiste doelgroep!

Zo kom je aan tafel met de juiste doelgroep! Gepubliceerd op 20 november 2018

Aan tafel met de juiste doelgroep: dat wil iedereen! Toch lukt het niet iedereen. Hoe komt dat? In de meeste gevallen heeft dit te maken met het ontbreken van een helder plan. Je hebt een plan nodig om aan het einde van de rit daadwerkelijk aan tafel met je doelgroep te zitten. In je plan horen zeker de volgende 5 zaken thuis:

• Bedrijfsdoelstellingen
• Doelgroep identificatie
• Slimme content
• Websitedoelen
• Social media

Wil jij ook aan tafel met de juiste doelgroep of doelgroepen? Soldit! vertelt je meer over het op te stellen plan én helpt je natuurlijk graag verder, onder meer door te focussen op Top of Mind marketing.

 

1. Een heldere bedrijfsdoelstelling

Je komt niet zomaar aan tafel met je doelgroep. De eerste stap die je moet zetten is het vaststellen van de bedrijfsdoelstellingen. Het is belangrijk om te weten welke kant je op wilt voordat je de goede richting kunt vinden. Ontdek dus de bedrijfsdoelstellingen en verwerk deze tot gedetailleerde verslagen, zodat je er ook altijd op terug kunt vallen als het nodig is.

 

2. De doelgroep identificeren

Je komt nooit aan tafel met je doelgroep als je niet goed weet wie je doelgroep is. Het identificeren van je doelgroep is dan ook een belangrijke stap in het proces. We hebben het dan niet over het vaststellen van een globale doelgroep, maar over het gedetailleerd vastleggen wie jouw doelgroep is. Uiteindelijk kun je zo een buyer persona ontwikkelen waar jij je op gaat focussen.

 

3. Content publiceren

Heb je eenmaal een buyer persona? Dan ga je content publiceren die gericht is op deze ideale klant. Je hebt sterke content nodig waar jouw doelgroep actief op reageert. Goede content brengt jouw doelgroep naar jou toe en vanaf daar moet je het opnieuw oppakken met een passende strategie.

 

4. De website juist inrichten

Een goede website is er eentje die focust op alle doelen van een website. Het valt niet mee om een website te bouwen die volledig geoptimaliseerd is, dus het kost zeker tijd. Deze tijd is de investering meer dan waard, want uiteindelijk zorgt je website ervoor dat jij aan tafel komt te zitten met je doelgroep.

 

5. Actief zijn op social media

Social media zijn in deze tijd absoluut onmisbaar voor bedrijven. Het is niet alleen de bedoeling dat je een account hebt, maar deze moet ook goed actief gehouden worden. Deel je blogs en whitepapers, plaats eens een video of ontwerp een infographic. Social media zijn ‘the place to be’ om je doelgroep te treffen, zodat jij je doelgroep uiteindelijk aan tafel kunt uitnodigen.

 

NIEUWE KLANTEN DOOR SOCIAL MEDIA_ VOLG ONZE GRATIS EMAIL TRAINING!

Op korte termijn aan tafel met je doelgroep!

Ook jij kunt op korte termijn al aan tafel met je doelgroep, zodat je je bedrijf een boost kunt geven en je omzet meegroeit. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op. Dan gaan wij graag aan tafel met jou voor een vrijblijvende kennismaking.

Wil je meer klanten via social media? Volg deze gratis email cursus!

 

Samen maken we verkopen leuker!

 

Heb je vragen? Bel of mail mij gerust persoonlijk!

Jeroen Veenstra

06-53548109 of jeroen@soldit.nl

 

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Kennismaken?



[honeypot website]