Persoonlijke B2B social selling: hoe pak je dat aan?

Persoonlijke B2B social selling: hoe pak je dat aan? Gepubliceerd op 16 oktober 2018

Social selling vindt plaats op een zo persoonlijk mogelijk niveau, maar hoe pak je dat aan wanneer je actief bent in de B2B wereld? Veel bedrijven vinden het lastig om op een persoonlijk niveau aan de slag te gaan met social selling, maar er zijn zeker wel manieren die dit een stuk makkelijker maken.

Bedrijven moeten persoonlijkheid laten zien

We leven in een wereld waarin we steeds meer online te vinden zijn. We doen meer online, gewoon omdat er steeds meer mogelijk is via het internet. Het is voor bedrijven dan ook een echte must om online actief te zijn. Social selling ligt dan zeker voor de hand, gecombineerd met social media. Duidelijk is dat mensen tegenwoordig geen zaken meer willen doen met ‘bedrijven zonder gezicht’. We doen geen zaken meer met bedrijven, maar met mensen. Klanten willen weten met wie zij zaken doen en niet zo zeer met welke onderneming. Daarom is social selling op persoonlijk niveau erg belangrijk.

Privé mengen met zakelijk

Wil je je bezig gaan houden met B2B social selling op persoonlijk niveau? Dan is het goed om je privé accounts op social media te mengen met een zakelijke touch. Vraag je privé vrienden en kennissen eens om een zakelijke post van jou te delen en schrijf eens een zakelijke post tussen je privé posts. Kijk ook goed naar wat je contacten op social media plaatsen. Feliciteren zij iemand met iets, zoals een verjaardag, een nieuwe baan of een verhuizing? Wellicht kan je hier goed op inhaken, op een semi-zakelijk niveau.

Kijk wel goed uit met privé posts

Je privé netwerk kan jou helpen om je zakelijke netwerk te laten groeien. Door je social selling activiteiten persoonlijker te maken zorg je voor meer betrokkenheid. Dat is precies wat je nodig hebt om te kunnen groeien in je business. Wat wel heel belangrijk is, is dat je goed op je privé posts let. Iedereen plaatst in de privésfeer wel eens een plaatje dat ‘tegen de grens’ aan zit. Privé lachen we erom, maar op zakelijk niveau ligt dit toch anders. Post ook geen foto’s van jezelf waar je op je slechtst op staat. Dit kan je hele social selling campagne ten gronde richten.

 

NIEUWE KLANTEN DOOR SOCIAL MEDIA_ VOLG ONZE GRATIS EMAIL TRAINING!

Effectief aan de slag met social selling

Social selling moet vooral ‘social’ zijn. Het gaat erom dat je op een persoonlijk niveau via social media zorgt voor extra succes en dat is lang niet altijd eenvoudig. Soldit! kan je hier zeker bij helpen. Wij houden ons voortdurend bezig met social selling. Zo werken wij bijvoorbeeld ook met influencer marketing, wat zeker ook een bijdrage kan leveren. Als jij effectief aan de slag wilt met social selling, dan helpen wij je graag verder. Voor meer informatie en advies kun je natuurlijk altijd vrijblijvend contact met ons opnemen.

Samen maken we verkopen veel leuker!!

Heb je vragen? Bel of mail ons kantoor: 085-9022033

Of mij persoonlijk op:

06 5354 8109  of jeroen@soldit.nl

Veel succes!

Jeroen Veenstra

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Zullen we kennismaken?