Hoe zorg je voor content tijdens de zomer?

Hoe zorg je voor content tijdens de zomer? Gepubliceerd op 2 juli 2019

Het is vakantietijd. Misschien merk je het al, mensen die minder bereikbaar zijn. Op vakantie gaan. De telefoon die bijna niet gaat. En over een paar weken ga je zelf ook op vakantie. Staat jouw bedrijf nu stil, of kun je juist in deze periode content gebruiken? Hoe zorg je voor content tijdens de zomer?

De rol van content tijdens de zomer, en de vakantie, daarover gaat dit blog. Want juist met content kan je in deze periode contact houden met je (potentiële) klanten. Hoe dat werkt, leg ik je graag uit. 

De belangrijkste tip is om vooruit te werken. Alle content die je al klaar hebt, kun je dan inplannen, zodat je dat tijdens de vakantie niet hoeft te doen. Waar kan je aan denken?

 

Content tijdens de zomer begint met een plan 

Vraag jezelf eens af wat je in de vakantieperiode wil bereiken met je content.

Wil je vooral aan je expertstatus bouwen? Wil je nieuwe klanten? Wat je doel is, bepaalt voor een groot deel hoe je je voorbereid op de zomerperiode. Waar je bij je plan aan kunt denken is bijvoorbeeld:

  • Hoe lang is de periode die je wilt overbruggen met je content? 
  • Bepaal hoeveel content je wilt plaatsen en hoe vaak.
  • Is er bestaande content, bijvoorbeeld een wat ouder blog, die je nog een keer onder de aandacht kunt brengen?
  • Is er een product wat je onder de aandacht kunt brengen?
  • Kun je inspelen op de zomerperiode van je klant?

 

Schrijf en maak alvast content

Ga aan de slag en maak de content voor de komende weken. 

  • In je plan staat hoeveel blogs je wilt plaatsen. Schrijf ze alvast en plan ze in om op een bepaalde dag op je website zichtbaar te worden. 
  • Maak alvast de social media posts die je wilt plaatsen. Plan ze zoveel mogelijk in. Als de posts gerelateerd zijn aan de blogs die je in deze periode plaatst, zorg er dan voor dat je in dezelfde periode het blog en de posts online laat komen. 
  • Plan extra content-creatie-tijd in in je agenda en hou je eraan, zoals je ook de tijd vrijmaakt en houdt voor je klant. Maak gebruik van het ‘iets rustiger zijn’ als dat kan en plan een paar uur achter elkaar in. Als je dan bezig bent kun je doorgaan en eventueel al meerdere blogs of posts tegelijk maken. Lekker effectief!
  • Werk in batches. Dat maakt het creëren van de content makkelijker, omdat je focust op 1 activiteit, voor diverse uitingen. 
    Neem een paar filmpjes achter elkaar op. Zoek in een keer de afbeeldingen die je bij je blogs en posts gaat plaatsen. Plan in een keer alle blogs in op je website of op je social media kanalen.
    Schrijf door: bijvoorbeeld:
    – twee of meer blogs achter elkaar (afhankelijk van de beschikbare tijd)
    – zoveel mogelijk social media postst. 

Of combineer je liever je blog en de post die daarbij hoort? Kies wat werkt voor jou. 

Plan de content in

Plan de content in om op een bepaalde dag online te komen. Op je website of op je social media kanaal. Gebruik je een e-mail nieuwsbrief? Ook deze kun je van tevoren maken en inplannen. Dan verschijnt je e-mail gewoon in de mailbox van je klant, of het bericht in je social media, terwijl jij op vakantie bent. 

 

Waarom vooruit werken?

Als je vooruit werkt, blijf zichtbaar voor je potentiële klanten in de ‘rustige’ periode. Deze heeft misschien juist nu meer tijd om rustig berichten te lezen. Ook blijft de constante stroom van content intact, waar je voor je vakantie zo hard aan gewerkt hebt. Je blijft dus bouwen aan je zichtbaarheid, expertise én de band met je (potentiële) klant. En je blijft waardevolle informatie delen. Je hoeft na de vakantie ook niet weer helemaal opnieuw te beginnen, maar kan gewoon doorgaan. 

Wil je alvast content voor tijdens de vakantieperiode maken ? Ik denk graag met je mee. Mail me gerust op marije@soldit.nl.

Marije

Marije Hoogland

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Zullen we kennismaken?