Welke content-vorm past bij jouw ideale klant?

Welke content-vorm past bij jouw ideale klant? Gepubliceerd op 14 augustus 2019

Jezelf laten zien in je bedrijf…. hoe spannend is dat? Echt jezelf laten zien. Persoonlijke verhalen delen, die je kunt linken met je bedrijf. En vooral die je klanten en potentiële klanten herkennen. Verhalen over wie jij bent en waarom je doet wat je doet bijvoorbeeld. Wat maakt dat jij hier alles over weet? 

Online heb je heel veel mogelijkheden om die  verhalen te delen. Op social media. In blogs. In reacties op anderen. 

Welke content-vorm wil jouw klant?

Hoe je dat doet, is aan jou. En aan je klant. Ja, ook je klant heeft hier iets in te ‘zeggen’. Want waar heeft je klant meer aan. Aan een kort bericht, of aan een hele uitgebreide blog? Waar hebben zij behoefte aan? Weet jij dat van je klanten? Deel van je content marketing strategie is om te weten wie jouw ideale klant is. Wat zij doen, waar ze behoefte aan hebben, en daar stem je dan jouw content op af. 

Is jouw klant ontzettend druk, en heeft hij weinig tijd? Hoe groot is dan de kans dat hij jouw uitgebreide blog helemaal tot het einde leest? Heeft hij meer aan een korte tip? Of deel je een afbeelding met een quote? Of kijkt jouw klant graag naar korte filmpjes? 

 

Voordelen van video

Wat? Filmpjes? Video? Ik hoor het je roepen. En toch, heb je wel eens overwogen om video’s te maken? Een video heeft een aantal grote voordelen ten opzichte van tekst..

  1. Je maakt heel direct contact met de kijker. Je komt direct ‘binnen’
  2. Met een video laat je de mens achter je bedrijf zien. Plotseling heeft je bedrijf een menselijk gezicht. 
  3. Je klant leert jou heel persoonlijk kennen. Hoe fijn vind jij het om iemand écht te zien en te horen, dat geeft namelijk een heel ander beeld van je bedrijf. 
  4. Een video geeft het idee dat je iemand persoonlijk kent, en dat bouwt het vertrouwen in jou en je bedrijf razendsnel op. 
  5. Een video kan ook kort zijn. Sterker nog, een korte video is effectiever dan een lange. Hoe lang zijn de video’s die jij tot het einde kijkt? Kort!?!

 

Hoe dan? Een paar tips

Als je nog nooit een filmpje hebt gemaakt heb ik hier een paar tips om echt dat filmpje te gaan maken:

  • Zoek een rustige plek op waar je niet gestoord wordt.
  • Gebruik de video van je telefoon of van je laptop. Dat werkt prima!
  • Bedenk van tevoren wat je wilt zeggen en maak wat notities. Je hoeft de notities niet letterlijk op te lezen, maar ze kunnen je houvast geven voor het verhaal dat je wilt vertellen.
  • Vertel kort wie je bent en wat je doet in je bedrijf. Laat je gezicht zien en je stem horen. Daarmee geef je je bedrijf een gezicht en een stem. .
  • Geef een korte tip.Kijk of dat lukt in één minuut.
  • Wat als het niet perfect hoeft te zijn? Jij bent toch ook gewoon een mens? 
  • Begin opnieuw als het niet lukt, maar kies de versie die je het meest oké vindt. Oké is goed genoeg!
  • Zet je filmpje online! Ook als je het heel spannend vindt… publiceer het filmpje… Doe het, morgen is het moment voorbij en doe je het niet meer. Zelfs al heb je een ‘oké’ filmpje gemaakt.
  • Wees trots op jezelf! 

Oef… dat ik hier nu een blog over schrijf is één ding…. lekker vertrouwd schrijven. Hoe zou het zijn om zelf een video te maken? Tja, video’s maken laat ik wel aan Jeroen over. Die heeft veel meer met video en hij maakt de filmpjes een stuk makkelijker!

 

Welk verhaal vertel jij vandaag? 

Hoe zou het zijn om vandaag een kort filmpje te maken voor je bedrijf en dat online te zetten?

Welk verhaal ga jij vertellen? Kan ik een bijdrage voor je zijn bij het onder woorden  brengen van dat verhaal. Ik denk graag met je mee. Mail me gerust op marije@soldit.nl.

Marije

Marije Hoogland

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Zullen we kennismaken?