Gebruik LinkedIn bij Social selling

Vraag jij je af of je echt meer klanten kan krijgen door online activiteiten? En hoe dat dan werkt? Wil jij meer gebruik maken van de online mogelijkheden van nu bij je verkoop? Wil jij meer klanten via social media? Of wil je gewoon een hogere omzet generen? Nieuwe klanten binnenhalen? Bij B2B is LinkedIn een heel goed social medium om een hogere omzet en meer klanten te genereren. Heb je geen idee waar je moet beginnen? Dan ben je hier op een goede plek. In dit artikel leggen we je uit hoe je LinkedIn kunt gebruiken om meer klanten te krijgen via social selling zoals dat heet. Over wat social selling precies is kun je hier meer lezen.

 

LinkedIn dus als bron voor meer klanten

In de basis wil je dat je online een band opbouwt met iemand die geïnteresseerd is in wat jij met jouw bedrijf aanbiedt. Deel informatie die waardevol is voor klanten en mogelijk nieuwe klanten. Wat waardevol is hangt af van de vragen waar zij mee rondlopen. Die wil je namelijk beantwoorden zodat je informatie geeft waar je klant echt iets aan heeft. Mee aan de slag kan. 

 

Help! Iemand reageert op mijn post. Wat nu? 

Wat nu als iemand reageert op je post. Het een like geeft. Of inhoudelijk reageert. Wat doe je dan (daarbij in gedachten houdend dat het een potentiële klant kan zijn.) 

Ga het gesprek aan. Online. Reageer terug en zorg daarbij dat je reactie uitnodigend is voor hem om op te reageren. Stel bijvoorbeeld een vraag. Mensen zijn snel geneigd om een antwoord te willen geven op een vraag. Geef tips en voorbeelden en beantwoord hún vragen. 

 

Vind connectiepunten

Kijk eens op het profiel van diegene. Wat doet hij? Zie je iets staat waar je op kunt inhaken. Komen jullie bijvoorbeeld uit dezelfde stad? Of doet hij iets waar jij ook wel meer over wil weten. Je zoekt naar connectiepunten. Zelfs een gemeenschappelijke interesse kan interessant zijn om op in te gaan. 

 

Maak een connectie

Als je een connectie ‘bent’  binnen LinkedIn kun je elkaars berichten voorbij zien komen. Je kunt persoonlijke berichten sturen. Heel handig als je online in gesprek gaat. 


Om die connectie te kunnen maken stuur je een connectieverzoek. Vervang de standaard tekst die LinkedIn voorstelt door een persoonlijke tekst. De ander ziet dan dat je er al moeite voor doet. En is eerder geneigd om op accepteren te klikken. 

Ga bijvoorbeeld in op dat connectiepunt dat je gevonden hebt. Of op de berichten en reacties die jullie al gedeeld hebben. 

Maak er geen verkoopverhaal van. Dat werkt eerder averechts. Hoe reageer jij zelf op zo’n verhaal? 

Deel je kennis vanuit een oprechte wens om te verbinden met de ander. Uiteindelijk heeft dat het grootste effect. 

 

LinkedIn is echt een goede bron voor jouw verkoop. Een kans om online al een band op te bouwen door actief bezig te zijn met je kennis delen en het gesprek aangaan. 

 

Meer weten over social selling met LinkedIn?

Bij Soldit weten we heel veel van Social selling en LinkedIn. Ben je benieuwd hoe jij dat kunt toepassen voor jouw bedrijf, neem dan contact met ons op.

Download hier de Whitepaper!

social selling met LinkedIn




Stuur mij:

Content marketing voor de B2B markt
Alles wat jij wil weten over Social Selling