De do’s en don’ts bij het schrijven en delen van content

De do’s en don’ts bij het schrijven en delen van content Gepubliceerd op 7 februari 2019

Hebben we je aandacht? Mooi. Dat is namelijk precies wat je met het schrijven en delen van content wilt bereiken: aandacht voor jouw bedrijf. En wel op een dusdanige manier, dat lezers van jouw content juist voor jouw product of dienstverlening kiezen. Wil je weten hoe je daarin zo effectief mogelijk kunt zijn? Je leest er hier alles over.

 

Wees creatief en vooral uniek

Google is zonder twijfel de meest gebruikte zoekmachine en niet alleen in Nederland. Deze zoekmachine laat gebruikers dan ook snel en eenvoudig online informatie vinden. Daarbij update Google regelmatig de vereisten waarmee je als bedrijf hoger kunt ranken. Op dit moment is unieke content één van de belangrijkste manieren om je website in Google naar de top te verplaatsen. Ga dus creatief aan de slag bij het schrijven en delen van je content en vooral: wees uniek.

 

Inspiratiebronnen te over

Maar hoe zorg je er nu voor dat je unieke content schrijft? En wat doe je als je zelf niet zo creatief bent aangelegd, maar je concurrentie nu net die omschrijving heeft gepubliceerd die jij ook zo goed vindt? Dit hoeft geen enkel probleem te zijn. Gebruik de content van je concurrentie gewoon als inspiratiebron. Wat echter belangrijk is, is dat jij hierin vervolgens je eigen stijl en woorden gebruikt en datzelfde geldt voor nummering en afbeeldingen. Google rankt content die voor het eerst geschreven is en gepubliceerd wordt hoger.

 

Toevoegen van compleet nieuwe informatie

Om je content nog meer te onderscheiden van die van je concurrentie, voeg je nieuwe informatie toe. Daarbij gaat het niet zozeer om de zinnen of woorden die je gebruikt, maar om een onderwerp. Een onderwerp dat specifiek gericht is op jouw product of dienstverlening en dat bezoekers op geen enkele andere site kunnen vinden. Denk hierbij aan specifieke details, eigenschappen enzovoorts. Net als je bezoekers weet ook Google dit zeer te waarderen.

 

Zorg voor relevante content

Het is belangrijk dat je beoogde doelgroep jouw content relevant vindt. Verplaats je daarom altijd in je doelgroep en stel jezelf de vraag naar welke specifieke informatie je bezoekers op zoek zijn. Daarbij moet je content dusdanig zijn opgebouwd, dat je doelgroep eenvoudig en efficiënt de gezochte informatie vindt. Dit doe je onder meer door tussenkopjes in je tekst te verwerken. Zo zorg je er namelijk voor dat de informatie behapbaar is en je doelgroep snel jouw content kan scannen op relevantie.

 

Vergeet niet de user-experience

Waar de een jouw content zoekt op een laptop, doet de ander dit vanaf zijn of haar tablet of smartphone. Controleer daarom of jouw content op alle mogelijke apparaten plezierig is om te lezen. Een goede weergave draagt niet alleen bij aan een optimale user-experience, maar Google let hier ook op. Belangrijk dus, om hier rekening mee te houden bij de lay-out van jouw content.

 

De juiste SEO keywords

Een ander aspect dat bijdraagt aan de ranking in Google, is het juiste gebruik van SEO keywords. Net als bij de content zelf, is ook hier relevantie belangrijk. Stel jezelf de vraag of jouw bezoekers ook daadwerkelijk de informatie vinden die ze op basis van jouw SEO keywords zoeken. Is het waarschijnlijk dat deze bezoekers overgaan tot conversie? Want uiteindelijk is dat natuurlijk wat je wilt realiseren met content schrijven en delen: een hoog conversiegehalte.

 

Meer weten over de meest efficiënte manier van content schrijven en delen? Soldit! heeft hier veel ervaring mee en expertise in. We staan al voor je klaar!

Wil je meer marketing & sales inspiratie ontvangen? Meld je hier aan.

 

Jeroen Veenstra

Jeroen Veenstra

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Kennismaken?



[honeypot website]