Inbound marketing b2b

Inbound marketing is een marketingstrategie die hard aan populariteit aan het winnen is. Voor b2c wordt dit al geruime tijd gebruikt, maar wist je dat inbound marketing b2b ook zeer effectief kan zijn? Het biedt een uitstekende manier om nieuwe klanten te vinden en te werven. Steeds meer bedrijven ontdekken dan ook hoe zij op deze manier effectief marketing kunnen bedrijven, terwijl zij ook nog eens geld besparen. Het kan uiteraard in combinatie met meer traditionele vormen van marketing. Bij dezen vertellen wij je graag meer over de business to business kant van inbound marketing en hoe je hiervan kunt profiteren.
Prijs aanvragen

 

De opkomst van inbound marketing b2b


Zoals wij zojuist al schreven is inbound marketing b2b aan een sterke opmars bezig. Dit heeft een aantal redenen. Allereerst is er ook bij b2b marketing sprake van verzadiging. Bedrijven en ondernemers zijn het ook zat om benaderd te worden met koude campagnes. Ook zij hebben genoeg van schreeuwerige pop-ups, ongewenste telefoontjes en reclame op al hun schermen en devices.

Met deze vorm van marketing kun je nieuwe klanten bereiken. Zakelijke prospects zijn op zoek naar jouw diensten. Door inbound marketing kun je ervoor zorgen dat zij bij jou uitkomen. Door aanwezig te zijn met content en op social media, word je vindbaar. Zorg ervoor dat je de juiste boodschap communiceert en je zult de kracht van business to business inbound marketing ervaren.

Een andere reden waarom deze vorm van marketing ook zakelijk populair is geworden, is de transparantie. Alles is namelijk meetbaar. Daar waar je tijd en moeite in stopt, kun je zeer precies meten wat het effect hiervan is. De kennis die je hiermee vergaart, kun je weer gebruiken om campagnes, content en andere uitingen te optimaliseren.

 

Het is voordelig

Vergeleken met de meer traditionele vormen van marketing is inbound marketing b2b relatief voordelig. Veel van deze marketing kan namelijk plaatsvinden zonder budget. Blogs en social media uitingen kosten (behoudens tijd en mankracht) namelijk niets om te maken. Het bereik dat hiermee gegenereerd wordt, kan aanzienlijk zijn en wanneer hier leads uit voortkomen, is de ROI natuurlijk ongekend hoog.

Een andere belangrijke reden waarom inbound marketing b2b zo populair aan het worden is, is omdat veel te automatiseren is. Zaken als social media posts en email marketing campagnes kunnen met behulp van slimme software worden geautomatiseerd. Hierdoor bespaar je een hoop tijd en geld, terwijl je wel effectieve marketing bedrijft. Wederom is data hier de sleutel: marketing automation systemen maken data inzichtelijk en kunnen data gebruiken om doorlopend uitingen te optimaliseren.

 

Wil je meer weten?


Wil je meer weten over wat inbound marketing b2b voor jou kan betekenen? Neem dan contact met ons op. Wij staan je graag te woord en vertellen wat wij voor jou of jouw organisatie kunnen doen. Wij zijn bedreven op het gebied van business to business marketing en het genereren van meer leads.

Vraag vrijblijvend een offerte aan en ontdek hoe je met een geringe investering kunt zorgen voor meer klanten en meer omzet. Soldit is hèt inbound marketing bureau van Zutphen.

We leveren inbound marketing tegen vaste lage abonnementsprijzen.
Prijs aanvragen

Inbound marketing b2b

Download hier meer informatie!




Stuur mij:

Content marketing voor de B2B markt
Alles wat jij wil weten over Social Selling