Landingspagina betekenis

De landingspagina betekenis is vrij letterlijk: het is namelijk de pagina waarop een bezoeker “landt”. De naam is dus treffend gekozen. Landingspagina’s spelen in op zoekopdrachten. Deze pagina’s zijn geoptimaliseerd om maximaal te scoren op een of hooguit enkele zoektermen. Vaak betreft het een hoofdzoekterm met aanverwante secundaire termen. Wanneer een bezoeker een zoekopdracht invoert die correspondeert met de geoptimaliseerde term op de landingspagina, is het de bedoeling dat deze pagina uitstekend scoort in de zoekresultaten en dat bezoekers op deze pagina uitkomen. Een landingspagina is dus een perfecte manier om een relevante doelgroep te bereiken.
Ik wil meer weten

 

De landingspagina betekenis verklaard

Je kent dus nu de landingspagina betekenis, maar deze kan verder worden verklaard. Er zijn namelijk diverse manieren om een website te bezoeken. Bekend is direct verkeer dat leidt naar de homepage. Dit vindt plaats wanneer een bezoeker rechtstreeks de url van de website intypt. Daarnaast zijn er natuurlijk nog vele andere manieren om op een pagina te belanden: denk aan verwijzend verkeer, organisch verkeer via zoekmachines, betaald verkeer via zoekmachines, blogs, social media, etc. Een landingspagina kan in vrijwel alle vormen van bezoekersacquisitie een belangrijke rol spelen: alles kan hiernaar verwijzen.

Als we in de juiste termen blijven, kun je een gebruiker op het internet zien als een piloot die onderweg is naar de juiste bestemming. De betekenis van de landingspagina is vergelijkbaar met een vliegveld of landingsbaan: het is duidelijk dat de bezoeker hier moet landen om op de juiste bestemming aan te komen. Omdat een landingspagina zeer specifiek is, trekt hij ook specifieke bezoekers aan. De kwaliteit van bezoeken op een landingspagina is over het algemeen zeer hoog, omdat bezoekers middels een gerichte zoekopdracht hier zijn gekomen.

 

Prestaties van de landingspagina meten

In tegenstelling tot de homepage, zal het “bouncepercentage” op een landingspagina vaak zeer laag zijn. Het bouncepercentage is het aantal bezoekers dat na aankomst op de pagina vrijwel direct is vertrokken. Landingspagina’s zijn zeer geschikt om te blijven optimaliseren. Door te meten hoe bezoekers op de pagina komen en wat hun gedrag hierop is, kun je zorgen voor steeds betere landingspagina’s die autoriteit vergaren in de zoekmachine en daardoor een mooie ranking krijgen.

 

Waarvoor maak je landingspagina’s aan?

Voor vrijwel elke individuele dienst of elke individuele productgroep is het lonend om een landingspagina aan te maken. Dit verzekert je van maximale vindbaarheid op specifieke termen. Verkoop je veel verschillende producten of bied je veel verschillende diensten aan, dan zal het op een homepage of algemene pagina nooit lukken om al deze producten en/of diensten op een zoekmachine geoptimaliseerde wijze te presenteren. Dit is waar de landingspagina betekenis zijn maximale waarde bewijst. Elke pagina zal maximaal scoren op termen die voor deze pagina relevant zijn. De zoekmachine zal dit belonen met een uitstekende indexering, mits alles natuurlijk goed wordt aangepakt en seo goed wordt toegepast. Ook daar is een oplossing voor…

 

Ook landingspagina’s laten maken?

Wil je hulp bij het maken van effectieve landingspagina’s? Neem contact met ons op: wij kunnen dit perfect verzorgen. Samen kijken wij naar de mogelijkheden, kansrijke zoektermen en zoekwoorden die passen bij hetgeen je biedt. Op basis hiervan verzorgen wij landingspagina’s die uitstekend scoren in de zoekmachine.
Prijs aanvragen

Landingspagina betekenis

Download hier meer informatie




Stuur mij:

Content marketing voor de B2B markt
Alles wat jij wil weten over Social Selling