Landingspagina's

Landingspagina’s spelen een belangrijke rol op je website. Het zijn de pagina’s waar bezoekers rechtstreeks vanuit Google op terechtkomen. Ook pagina’s waarop je jouw product verkoopt zijn landingspagina’s.Er zijn dus verschillende varianten, die ieder een eigen doel, effect en aanpak hebben.

Zoekresultaat via Google

Vaak komen bezoekers via Google op je landingspagina. Zij zoeken de informatie die jouw landingspagina geeft.  Geeft de pagina niet heel duidelijk het antwoord waar hij naar zoekt? Dan is de bezoeker ook zo weer weg. Het is dus ook heel belangrijk dat je SEO goed gebruikt voor deze pagina’s. Zorg dat je weet op welke zoekwoorden bezoekers van je site zoeken. Welke zoekwoorden zorgen ervoor dat je ideale klant op je pagina terechtkomt? Weet je dat? Dan stel je de SEO zo in dat Google de pagina op deze zoekwoorden vindt. Dat doe je voor iedere landingspagina die je op je site hebt.

E-mailadres van geïnteresseerden

Ook een pagina waar en bezoeker zijn naam en e-mailadres kan invullen om informatie, bijvoorbeeld een e-book of whitepaper van je te ontvangen, is een landingspagina. Dit is een belangrijke pagina omdat deze bezoeker zó geïnteresseerd is in je bedrijf, dat hij zijn contactgegevens bij je wil achterlaten. In de huidige privacy-wetgeving moet je dan ook duidelijk laten zien dat je zorgvuldig met deze gegevens omgaat.

Verkopen van een product

Vaak wil je op een landingspagina een product of dienst verkopen. Een landingspagina is dan direct een salespagina. De opbouw van zo’n pagina is heel specifiek.

Onze copywriters weten aan welke eisen een landingspagina moet voldoen. Of het nu gaat om de opbouw, het verwoorden van wát je wilt vertellen, of over hoe je bezoekers overtuigt om bij jou te kopen.

Wij zorgen voor effectieve teksten en de vormgeving die jouw landingspagina’s effectief maakt.

Wat kost dat?

Download hier onze whitepapers!




Stuur mij:

Content marketing voor de B2B markt
Alles wat jij wil weten over Social Selling