Hoe zorgt jouw content voor meer betrokken klanten bij je bedrijf?

Hoe zorgt jouw content voor meer betrokken klanten bij je bedrijf? Gepubliceerd op 2 april 2019

Je hebt tegenwoordig maar heel kort de tijd om de aandacht van je lezer te trekken. De berichten op LinkedIn of Facebook schieten voorbij in een constant veranderende stroom. Je scant ‘koppensnellend’ de informatie op een website. Bovendien geeft Google razendsnel antwoord op een vraag.  Dus hoe kan jouw content dan bijdragen aan betrokken klanten? En hoe kun je de aandacht trekken van een lezer als zijn aandachtsboog alleen maar korter wordt? 

Allereerst moet je content de aandacht van je klanten trekken. Daarna wil je ze overtuigen dat je ze iets ‘zinnigs’ te vertellen hebt. Pas daarna kun je ze jouw product of dienst verkopen. Hoe valt je content dan op, zodat het je klant meer verbindt aan je bedrijf?

 

1. Onopvallend verkopen: wees subtiel

Mensen willen het gevoel hebben dat ze hun eigen verkoopbeslissing nemen. Als je té duidelijk iets wil verkopen, voelt dat al snel als een opdringerige verkooptruc. Daar rennen ze vaak juist snel van weg. Wat werkt beter?

  • Leg de nadruk op de content, niet op je product.
  • Wees subtiel. Een logo toevoegen is oké, maar zet het niet overal op je website, in ieder blog of elke video.
  • Zet je logo discreet onderaan in een afbeelding of onder een blog. Onopvallend en niet opdringerig dus.

 

2. Spreek verschillende emoties aan

De verbinding tussen je klant en je bedrijf zit ‘m vooral in emotie. Juist op internet waar content oppervlakkig kan lijken, zorgen positieve emoties zoals plezier of verrassing sneller voor een klik met je lezer. Deel je iets wat inspireert of antwoord geeft op een prangende vraag? Ook dat kan voor diezelfde klik zorgen.   

 

3. Zorg voor echte waarde voor je klant

Nu je de aandacht van je lezer hebt, deel je iets wat voor hem echt waardevol en relevant is. Leg de nadruk in je blogs of social media posts dus op informeren over iets wat voor je lezers belangrijk is, niet op de verkoop van je product of dienst. Pas je content zo aan dat het je lezer inspireert én het nuttige informatie is.

 

4. Moedig dialoog aan

Moedig je lezers aan om te reageren op berichten, of om met elkaar in gesprek te gaan. Daarmee versterk je de band tussen je lezer en je bedrijf en vergroot je zijn betrokkenheid. Hoe je dat doet? Een paar tips:  

  • Begin zelf met een vraag om de dialoog op gang te brengen, stel bijvoorbeeld een vraag onderaan een blog of in je bericht op social media.
  • Stel vragen die een mening van je lezers uitlokken waardoor ze met elkaar in gesprek gaan en op elkaar reageren.

 

Hoe mooi is het als je klanten met elkaar in gesprek gaan over een onderwerp wat voor hen en voor jouw bedrijf belangrijk is. Daarom is hun betrokkenheid voor jullie allebei interessant: je klant krijgt informatie die hij zoekt en jij krijgt uiteindelijk loyale klanten die regelmatig terugkomen.

Bedenk wel dat je die band niet opbouwt met één enkel gesprek of contact. Je moet daar steeds nieuwe acties op ondernemen. Regelmatig vragen blijven stellen en om reacties vragen dus!

 

Bottom line?

Om meer betrokken klanten te krijgen, trek je dus  op een niet te ‘verkoop-achtige’ manier de aandacht en deel je relevante content om de aandacht vast te houden. Uiteindelijk gaat het niet om wat jij wil bereiken (of verkopen), maar om de beleving van je klant bij je bedrijf. En ja dat vraagt veel aandacht en actie van jou. Best logisch toch, als je die aandacht van je klant vraagt?

Wil jij met je content meer betrokkenheid met en van je klanten creëren en ben je benieuwd hoe je dat kan aanpakken? Neem dan contact met ons op.

 

Hoe zorgt jouw content voor meer betrokken klanten bij je bedrijf?

Laat het me weten in een reactie onder dit blog, of stuur me een mail (jeroen@soldit.nl) met jouw ervaringen.

Samen maken we verkopen leuker!

Jeroen Veenstra
Jeroen Veenstra

 

Heb je een vraag dan mag je mij altijd persoonlijk mailen of bellen.

jeroen@soldit.nl  | 06-53548109

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Kennismaken?



[honeypot website]