Landingspagina’s: volproppen met keywords?

Landingspagina’s: volproppen met keywords? Gepubliceerd op 3 juli 2018

Landingspagina’s worden gezien als de bruggetjes tussen Google en je website. Over het algemeen worden landingspagina’s voorzien van content dat geschreven is voor de zoekmachine en niet voor de bezoeker. Hierdoor is de content van mindere kwaliteit. De informatieve content op de reguliere webpagina’s is wel van goede kwaliteit. De vraag is natuurlijk of het nog wel zinvol is om landingspagina’s te maken die vol met keywords staan, gewoon omdat Google dat leuk vindt. Soldit! heeft het voor je uitgezocht!

Google let minder op keywords

Voor je landingspagina’s, die je uiteindelijk nodig hebt voor SEO, is het wel belangrijk om gebruik te maken van keywords, maar dit doe je op een heel andere manier dan enkele jaren geleden. Toen stond één keyword centraal, vaak een short tail keyword, en de tekst werd hier als het ware omheen geschreven. Nu gebruik je één focus keyword, vaak een long tail keyword, en gebruik je minimaal twee ondersteunende keywords in dezelfde tekst. Je verwerkt de keywords op natuurlijke wijze en zeker niet geforceerd. Google let namelijk niet meer zo op vaste keywords. Dit heeft te maken met het feit dat Google herkent waar content over gaat.

Long tail en short tail?

Voorheen stonden vooral de short tail keywords centraal. Dit zijn keywords die eigenlijk bestaan uit een enkel zoekwoord. Je kunt denken aan de volgende termen: marketing, sales, producten of bijvoorbeeld reclame. Daarnaast zijn er ook termen die bestaan uit twee woorden en die gezien worden als short tail keyword. Denk aan ‘social media’ en ‘content marketing’. Keywords, of zoektermen, die bestaan uit 3 of meer woorden zijn long tail keywords en deze doen het nu beter dan de short tail keywords. Een long tail keyword is bijvoorbeeld ‘social media gebruik 2018’ of ‘content marketing uitbesteden’.

Herhaal niet te veel!

Keywords bestaan dus tegenwoordig vrijwel niet meer uit een enkel woord. We spreken van uitgebreide zoektermen, dus long tail keywords, die nu goed scoren. Dit komt omdat mensen ook uitgebreider zoeken in Google. Bij je content creatie moet je dus rekening houden met long tail keywords. Wanneer je in een tekst van 100 woorden een long tail keyword van 4 woorden drie maal herhaalt, dan staan er dus 12 dezelfde woorden in de tekst. Meer dan 10% van de tekst is hetzelfde! Daarom is het niet verstandig om long tail keywords veel te herhalen. Het wordt snel hinderlijk.

Sterke content laten schrijven

Sterke content is een onmisbaar onderdeel van SEO. Het is goed om gebruik te maken van de juiste long tail keywords en om deze op de juiste plekken te verwerken in je content. Weet je niet goed hoe je dit aan moet pakken? Dan kun je natuurlijk ook bij Soldit! terecht voor content creatie. Je kunt sterke content laten schrijven door onze ervaren tekstschrijvers met een brede kennis van SEO. Wil je meer weten of ben je benieuwd wat wij precies voor jou kunnen betekenen? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact met ons op.

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Kennismaken?



[honeypot website]