Pakkende content? Zo pak je dat aan!

Pakkende content? Zo pak je dat aan! Gepubliceerd op 5 februari 2019

Commercieel succes is vandaag de dag onlosmakelijk verbonden met pakkende content. Door jezelf online positief te onderscheiden blijf je niet alleen je concurrentie een stapje voor, maar weet je ook je beoogde doelgroep te enthousiasmeren. Is dat nu niet precies wat je wilt bereiken? Dat dachten we al. Daarom geven we je hieronder tips en adviezen over de ultieme content strategie.

 

Wat is content nu eigenlijk?

Content is feitelijk informatie en komt in vele soorten en maten. Denk hierbij aan websites, blogs, social media, video’s, foto’s en e-mails. Wanneer je je bedenkt dat er ontelbaar veel bedrijven, organisaties en personen online actief zijn met diverse soorten content, lijkt het misschien alsof jezelf onderscheiden een ‘mission impossible’ is. Maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Sterker nog, als je de regels en vereisten van zoekmachines goed in acht neemt, kun je je bedrijf, je product of je dienstverlening zelfs in de spotlights plaatsen.

 

Google is de belangrijkste zoekmachine

Vooral de regels en vereisten van Google zijn hierbij uitermate belangrijk. Google is ’s werelds belangrijkste zoekmachine en daarom is het belangrijk juist hierop hoog te ranken. Hoe je dat doet? Eigenlijk is het vrij eenvoudig. Als je de regels en vereisten van Google implementeert zal je zien dat je online content hoger weergegeven wordt bij de zoekresultaten. Vooral unieke content en het juiste gebruik van SEO keywords maken hierin het verschil.

 

NIEUWE KLANTEN DOOR SOCIAL MEDIA_ VOLG ONZE GRATIS EMAIL TRAINING!

Unieke content creëren

Stel, je concurrentie heeft een website die precies weergeeft waar jij voor staat en wat je je beoogde doelgroep wilt bieden. De verleiding is dan misschien groot om deze content te kopiëren. Maar dat is nu net iets wat je beslist niet moet doen. Je wordt met zogeheten ‘duplicate content’ genadeloos afgestraft door Google. Schrijf je daarentegen unieke content die je doelgroep zeker zal interesseren, dan wordt dit door Google beloond met een hogere ranking.

 

De juiste SEO keywords

Door je unieke content vervolgens van de juiste SEO keywords te voorzien, zal je nog beter ranken. Het is verstandig hier eerst een vooronderzoek te doen: welke keywords worden er door je concurrentie gebruikt? Probeer ook hierin onderscheidend te zijn. Zo kun je kiezen voor algemene keywords of specifieke keywords. Als jouw bedrijf bijvoorbeeld laptops verkoopt, is een algemeen keyword ‘laptop’. De kans dat je hiermee hoog rankt is echter niet zo groot. Dit komt omdat de grote bedrijven allang bovenaan staan. Om ze van deze toppositie te verdrijven is jarenlang geduld nodig. Dat wil je natuurlijk niet.

 

Keuze voor specifieke en unieke SEO keywords

Juist daarom is het verstandig om voor specifieke en unieke SEO keywords te kiezen. In plaats van het algemene keyword ‘laptop’, specificeer je dit door bijvoorbeeld te kiezen voor ‘laptop razendsnel’, of ‘laptop hoge gebruiksvriendelijkheid’. De regel die hierbij geldt is: hoe specifieker, hoe beter. Verplaats je in je doelgroep en selecteer dan de specifieke SEO keywords die je hoger laten ranken en die zeker door Google gewaardeerd zullen worden.

 

Hulp nodig bij het creëren van unieke content en specifieke SEO keywords? Soldit! staat je graag met ra ad en daad terzijde. Neem contact met ons op en we helpen je graag verder.

Wil je meer sales en marketing inspiratie ontvangen of over het schrijven van content? Meld je hier aan voor onze tips.

 

 

Jeroen Veenstra

Jeroen Veenstra

 

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Zullen we kennismaken?