SEO, linkbuilding en blogs: hoe zit het nu eigenlijk?

SEO, linkbuilding en blogs: hoe zit het nu eigenlijk? Gepubliceerd op 23 oktober 2018

SEO, linkbuilding en blogs.. Velen weten dat deze drie-eenheid belangrijk is voor een optimale vindbaarheid in zoekmachines, maar weten niet goed hoe deze drie onderdelen nu effectief met elkaar worden gecombineerd. Met slechts één blog kun je de informatieve waarde van je website verhogen én je vindbaarheid verbeteren. Het is dan ook niet voor niets dat steeds meer bedrijven aan de slag gaan met een actief blog.

 

SEO: wat is dat nu eigenlijk?

SEO staat voor Search Engine Optimization. De term wordt gebruikt voor alle activiteiten die te maken hebben met het optimaliseren van je website voor de zoekmachines. Je kunt onder meer denken aan het gebruik van long tail en short tail keywords, aan het verkorten van de laadtijden, aan het zorgen voor interne en externe links en het verhogen van de informatieve waarde van je website.

 

Google houdt van ‘lekker vers’

Om te weten wat nu precies nodig is om je website te optimaliseren voor de zoekmachine, is het nodig om te weten waar Google van houdt. Een heel belangrijk gegeven is wel dat Google houdt van ‘lekker vers’. Wat bedoelen we hier nu mee? Hiermee bedoelen we eigenlijk dat de zoekmachine de voorkeur geeft aan websites die met regelmaat nieuwe content toevoegen aan de website. Zakelijke websites die eenmalig worden gebouwd en daarna nooit meer worden aangeraakt zakken steeds verder in de resultaten. Je hebt dus verse content nodig, maar deze content moet ook echt waarde hebben. Hier komen de blogs in beeld, want blogs zijn ideaal om kennis mee over te brengen.

 

SEO-blogs optimaliseren de online vindbaarheid

Er is nog een verschil tussen blogs en SEO-blogs. De termen geven het verschil eigenlijk al aan. In SEO-blogs wordt aandacht besteed aan optimalisatie en in reguliere blogs niet. Dit betekent ook dat de SEO-blogs het in Google een stuk beter doen dan de gewone blogartikelen. Dit heeft vooral te maken met de specifieke inhoud van deze blogs. SEO-blogs bevatten namelijk focus keywords, gerelateerde keywords, interne links, externe links en opsommingen. Kijk, dáár houdt Google van!

 

Wij houden Google graag tevreden!

Als je Google tevreden wilt houden, en dus goede plekken in de resultaten wilt verdienen, dan is het nodig om waardevolle content op je website te publiceren. Blogs en whitepapers met een focus op SEO zijn dan ideaal. Soldit! is volledig op de hoogte van de actuele regels en richtlijnen van de zoekmachine, waardoor wij kunnen zorgen voor content waar Google blij van wordt. Zo helpen wij jou naar goede posities in Google én aan nieuwe klanten in je bedrijf!

 

NIEUWE KLANTEN DOOR SOCIAL MEDIA_ VOLG ONZE GRATIS EMAIL TRAINING!

 

Wil jij meer weten?

De wereld van SEO is complex, maar wij maken het je graag een stuk gemakkelijker. Soldit! levert SEO-blogs en whitepapers waar jij goed je voordeel mee kunt doen. Natuurlijk kunnen wij je hier alles over vertellen, telefonisch of tijdens een persoonlijke kennismaking. Neem gerust eens contact met ons op of maar direct een afspraak. Dan vertellen wij jou hoe wij SEO, linkbuilding en blogs combineren voor jouw succes!

Heb je vragen? Bel of mail ons kantoor: 085-9022033

Of mij persoonlijk op:

06 5354 8109  of jeroen@soldit.nl

Jeroen

Jeroen Veenstra

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Kennismaken?



[honeypot website]