Voor Google schrijven? Doe niet zo gek!

Voor Google schrijven? Doe niet zo gek! Gepubliceerd op 5 september 2018

Voor Google schrijven door veel gebruik te maken van zoekwoorden. Veel bedrijven houden nog altijd vast aan de keyword density. Dit wil zeggen dat zij een enkel keyword uitzoeken en er vervolgens voor zorgen dat dit zoekwoord 2 tot 3 procent van de tekst beslaat. Dit is inderdaad de regel die de zoekmachine hanteerde en voor Google schrijven betekende voorheen dan ook niets meer dan een tekst volproppen met keywords. Tijden veranderen! Voor Google schrijven is anno 2018 niet verstandig. Soldit! geeft je 5 redenen om te stoppen met schrijven voor de zoekmachine.

Je vergeet de lezer

Natuurlijk is het altijd goed om aandacht aan SEO (Search Engine Optimization) te besteden, maar dit doe je zo veel mogelijk ‘onopvallend’. Wie voor Google schrijft vergeet de lezer. Uiteindelijk is het natuurlijk de lezer waar je iets aan wilt verkopen. De kans is vrij klein dat Google een klant van je wordt. Schrijf daarom altijd voor de lezer. Dat vindt Google ook fijner!

Google vindt je vervelend

Google werkt niet meer als voorheen. Een aantal jaren geleden kon de zoekmachine enkel tekst herkennen aan woordherhaling. Op basis daarvan werden de rankings bepaald. Tegenwoordig werkt de zoekmachine met Google Rankbrain en dit betekent dat de zoekmachine begrijpt waar iets over gaat. Hiervoor heeft de zoekmachine niet steeds hetzelfde keyword nodig. Zoekwoorden zijn hierdoor nog wel belangrijk, maar niet meer zo belangrijk dat je ze steeds weer moet herhalen in de tekst. Google ziet dit namelijk als hinderlijk en een keyword density van 3 procent kan je nu zelfs tegen gaan werken.

Je content is niet waardevol

Wanneer je je content schrijft op basis van zoekwoorden, dan ben je meer aan het puzzelen hoe je steeds dezelfde term kunt herhalen dan dat je bezig bent met het creëren van waardevolle content. Je wilt meer verkopen en dit doe je onder meer door goede informatie te geven. Je moet waardevolle content publiceren, met relevante en interessante informatie. SEO is nu veel meer gericht op de waarde van content dan op het gebruik van keywords in een bepaalde hoeveelheid.

Je doet je bedrijf tekort

Je wilt je bedrijf neerzetten als een professionele onderneming met veel kennis en expertise. Dit kun je alleen doen door deze kennis en expertise over te brengen in sterke content, waarin je je focust op de lezer. Je schrijft vanuit jouw wetenschap en gericht naar de lezer toe. Dit levert je veel waardering op en deze waardering laat je klantenkring groeien. Als jij voor Google gaat schrijven, dan betekent dit dat je je bedrijf echt tekort doet.

Je concurrent is je slimmer af

Steeds meer bedrijven ontdekken dat keyword density allang niet meer aan de orde is. Zij laten het (overmatig) gebruik van keywords vallen en komen nu met waardevolle content. Als jij blijft ‘hangen’ aan keyword density, dan ben je veel minder intensief met SEO van nu bezig en dit zorgt ervoor dat je concurrent je al snel slimmer af is.

Effectieve content laten schrijven

Soldit! zet zich in om bedrijven te laten groeien. Dit doen wij op meerdere manieren en één manier is het creëren van waardevolle content die wérkt. Wil jij effectieve content, zoals blogs of whitepapers, laten werken voor jouw bedrijf? Neem dan gerust eens contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Samen maken we verkopen veel leuker!!

Heb je vragen? Bel of mail ons kantoor: 085-9022033

Of mij persoonlijk op:

06 5354 8109  of jeroen@soldit.nl

Veel succes!

Jeroen Veenstra

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Zullen we kennismaken?