Telemarketing: dat is zó 2015… of toch niet?

Telemarketing: dat is zó 2015… of toch niet? Gepubliceerd op 1 september 2018

Telemarketing.. Veel mensen vragen zich af of het nog wel van nu is. Je hoort dan ook vaak dat telemarketing ‘zó 2015’ is. Maar is dit wel echt zo? Soldit! is van mening dat telemarketing nog altijd effectief is. Sterker nog, misschien is telemarketing anno 2018 wel effectiever dan een jaar of tien geleden. Hier zijn belangrijke redenen voor. Wij delen de belangrijkste 5 redenen met je!

Persoonlijke lead follow-up

Lead follow-up is heel belangrijk, maar je kunt hier natuurlijk op meerdere manieren vorm aan geven. Telemarketing is een persoonlijke benadering en wint het dan ook van de mail als het gaat om persoonlijke aandacht voor elke lead. Consumenten van nu waarderen persoonlijke aandacht meer dan voorheen, vooral omdat dit steeds zeldzamer wordt in de online wereld waar we in leven.

Effectiever leads opvolgen

Je kunt via telemarketing effectiever leads opvolgen. Je kunt de lead follow-up laten verlopen via de mail, waarbij je jouw lead de optie biedt om de mail zonder te bekijken weg te gooien. Ook geef je jouw lead de mogelijkheid om gewoonweg niet te reageren. In de wereld van telemarketing is dit niet mogelijk. Daarom kan telemarketing, afhankelijk van de branche, effectiever zijn bij het opvolgen van leads.

Meer waardering

Er gaat niets boven persoonlijk contact. Toch gaat dit persoonlijk contact meer en meer verloren. We mailen met klanten, we spreken klanten via Facebook Messenger en we sturen klanten soms zelfs een appje. WhatsApp wordt hierbij nog gezien als het meest persoonlijke contact, maar uiteindelijk gebeurt het allemaal via een schermpje. Er zijn veel mensen die juist hierom veel waarde hechten aan echt persoonlijk contact, aan het horen van een stem en het stellen van een vraag zonder een toetsenbord te gebruiken. Door telemarketing in te zetten kun je dus meer waardering krijgen.

Betere klantreviews

Telemarketing zorgt voor een betere betrokkenheid na het eerste contact. Deze betrokkenheid, of engagement, heb je nodig om te zorgen voor een goede klanttevredenheid. Deze klanttevredenheid leidt weer tot betere klantreviews en die heb je nodig om ook online een goede eerste indruk te maken bij je prospects. Kortom, telemarketing kan een ketting van positieve punten voor je bedrijf in werking stellen.

Meer afspraken in de agenda

Afspraken genereren is niet eenvoudig, maar in de praktijk blijkt dit wel het makkelijkst te gaan via telemarketing. Ook hier geldt dat de mail gemakkelijk wordt weggegooid door de ontvanger, soms zelfs zonder de mail te bekijken. Met telemarketing ben je makkelijker in staat om vaste afspraken te maken, waardoor je agenda zeker voller zal komen te staan.

Telemarketing door Soldit!

Telemarketing is zeker nog up to date. Je kunt er veel mee bereiken, op meerdere vlakken. Denk jij erover om telemarketing in te zetten voor je bedrijf en zoek je naar de juiste partner? Dan kan Soldit! je zeker helpen. Je kunt eens vrijblijvend contact met ons opnemen voor meer informatie of advies.

Samen maken we verkopen veel leuker!!

Heb je vragen? Bel of mail ons kantoor: 085-9022033

Of mij persoonlijk op:

06 5354 8109  of jeroen@soldit.nl

Veel succes!

Jeroen Veenstra

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Kennismaken?



[honeypot website]