3 voordelen van social selling voor meer klanten

3 voordelen van social selling voor meer klanten Gepubliceerd op 12 maart 2019

We hebben al regelmatig verteld over social selling, de nieuwe manier van verkopen.
Wat maakt social selling anders en effectiever dan de ‘oude’ manier? Hoe werkt dat dan?
Kun je echt met minder klantbezoeken van je verkoper meer klanten en meer omzet genereren? In dit blog vertellen we je over 3 voordelen van social selling.

 

Voordelen van social selling

Wij zijn heel enthousiast over de kracht van social selling. Er zijn volgens ons namelijk een paar grote voordelen.

  1. Het eerste deel van het verkoopproces verloopt grotendeels via internet. Ook een eerste gesprek kan je bijvoorbeeld via Skype voeren. Dat scheelt tijd en geld voor jou én voor je klant. Je hebt op dat moment geen reistijd en -kosten. Tijd die je voor je andere klanten kunt gebruiken en waardoor je dus meer geld kunt verdienen.
  2. Social selling leidt naar kwalitatieve leads omdat de mensen meer geïnteresseerd zijn in wat je doet en de informatie die je verspreidt. Ze kennen je al omdat ze je blogs al een tijdje lezen, of omdat je ze gesproken hebt tijdens een Skype call. En iemand die je kent, daar ga je gemakkelijker een gesprek mee aan, herken je dat? En mocht je dan een tijdje later iets nodig hebben wat dat bedrijf biedt, wie bel je dan? Juist. Degene die je kent, of die je een tijdje geleden gesproken hebt.
  3. De potentiële klanten waar je op klantbezoek gaat, passen al veel beter bij je bedrijf. Vooral omdat je in het begin van het hele proces je kunt afvragen of jouw aanbod past bij wat de klant zoekt.
    Past het niet? Dan kun je dat aangeven aan die klant. Ook dat is service bieden, vertellen dat je niet kunt aanbieden wat zij zoeken.
    Past je aanbod wel? Dan kan je ook al in dit stadium vragen of de klant past bij je bedrijf. Is dit iemand met wie je graag wil werken? Gefeliciteerd. Je hebt een ideale klant gevonden. Nee? Ook dat is prima om te weten. Je hebt dan altijd nog de keuze welke actie je voor deze persoon neemt. Is het een goed idee om op hier op klantbezoek te gaan?
    Zie je wat het stellen van een paar vragen voor keuzemogelijkheden biedt, wát je antwoord ook is?

 

Social selling in de praktijk

Je vraagt je misschien af hoe dat dan precies werkt. Daarom is hier een voorbeeld van hoe social selling werkt voor Soldit!.

Mensen liken via LinkedIn een post van ons. Onze accountmanager maakt een connectie en stuurt een “laagdrempelig” bericht om een gesprek aan te knopen en niet met de intentie om iets te verkopen. Vanuit dit gesprek ontstaat een “relatie”. We kunnen direct helpen of in een later stadium. Met onze bedrijfsherkennings software zien we in de weken daarna dat er vaker iemand van dit bedrijf op onze website kijkt en bepaalde blogs leest. We gaan dan het gesprek weer eens aan. We proberen een keer te skypen of af te spreken. Hierdoor bouwen we aan vertrouwen en dan kan het zijn dat deze persoon een klant gaat worden op het moment dat hij met de online zichtbaarheid en marketing van zijn bedrijf aan de slag wil.

Uiteindelijk zul je altijd moeten bellen, of op bezoek gaan om tot een verkoop over te kunnen gaan.

 

Hoe kan Soldit! jou helpen bij social selling?

Social selling begint dus bij online zichtbaar en vindbaar zijn. Wij helpen onze klanten daarbij en schrijven blogs, webteksten of whitepapers voor hen. We zorgen ervoor dat deze content ook via social media te vinden is. Onze bedrijfsherkennings software helpt bij het identificeren van de bezoekers van de website of de lezers van de blogs.Weet je meteen met wie je contact kan opnemen en die relatie kan gaan opbouwen.

Onze online acties ondersteunen onze klanten dus bij deze persoonlijke en laagdrempelige manier van relatie opbouwen. Het fysiek contact leggen en de gesprekken voeren, dat doe je uiteraard zelf. Of je verkoper. Dat is jullie expertise.

Wil je meer weten over social selling? Download hier gratis ons whitepaper waar meer staat uitgelegd en hoe het in jouw voordeel kan werken.

Samen maken we verkopen leuker!

Jeroen Veenstra
Jeroen Veenstra

 

Heb je een vraag dan mag je mij altijd persoonlijk mailen of bellen.

jeroen@soldit.nl  | 06-53548109

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Kennismaken?



[honeypot website]