De 4 belangrijkste social selling elementen

De 4 belangrijkste social selling elementen Gepubliceerd op 8 oktober 2018

Social selling bestaat uit activiteiten die onder te verdelen zijn in meerdere aandachtspunten. Bedrijven die effectief aan de slag gaan met social selling zorgen ervoor dat er aandacht wordt besteed aan alle elementen van social selling. Dit zijn er vier in totaal en het is goed om alle vier de elementen op te nemen in je social selling strategie. Soldit! geeft je inzicht in deze onderdelen van social selling.

1 Personal branding

Social selling kan niet zonder personal branding. Door middel van personal branding zorg je voor een goede basis. Je bouwt je online reputatie steeds verder op, waardoor het makkelijker is om vertrouwen te winnen en te werken aan een optimale geloofwaardigheid. Als je aan de slag wilt met social selling, dan moet je eerst jezelf goed op de kaart zetten. Om dit te doen focus je je op personal branding.

2 Observatie

Het tweede onderdeel heeft alles met observatie te maken. Dit deel wordt ook wel aangeduid als sociale prospectie. Door goed te observeren kun je de juiste tekenen opsporen. Je geeft je ogen goed de kost op social media. Je speurt naar mensen die behoefte hebben aan jouw dienst of product. Hierdoor kun je gerichter werken met social selling.

3 Social CRM

Het derde deel is social CRM, ook wel social customer relationship management. Bij dit onderdeel moet je de pijlen richten op betrokkenheid, feedback, communicatie en interactie. Uiteindelijk draait social selling om het aangaan, opbouwen en behouden van langdurige en succesvolle zakenrelaties. Op dit vlak is social CRM echt onmisbaar.

4 Inzet van medewerkers

Voor dit vierde en laatste element zet je medewerkers van je bedrijf in. Dit deel wordt ook wel advocacy genoemd. Het gaat erom dat personeelsleden hun persoonlijke accounts op de sociale netwerken aanspreken om aandacht te besteden aan het bedrijf. Zij kunnen nieuwtjes, blogs en andere zaken van het bedrijf privé delen. Hierdoor wordt er onder meer gewerkt aan de naamsbekendheid, de betrokkenheid, de geloofwaardigheid en de betrouwbaarheid.

Soldit! staat voor je klaar

Social selling klinkt eenvoudig, maar is dit in de praktijk zeker niet. Zoals je kunt zien komt er veel bij kijken en moet je overal goed de aandacht bij weten te houden. Soldit! helpt je graag met het opzetten en uitvoeren van succesvolle activiteiten op het vlak van social selling. Je kunt natuurlijk altijd even vrijblijvend contact opnemen voor meer informatie en advies. Wij vertellen je graag meer over wat wij voor jou kunnen betekenen als het om social selling gaat.

Samen maken we verkopen veel leuker!!

Heb je vragen? Bel of mail ons kantoor: 085-9022033

Of mij persoonlijk op:

06 5354 8109  of jeroen@soldit.nl

Veel succes!

Jeroen Veenstra

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Kennismaken?



[honeypot website]