Mensen doen zaken met mensen: Maak verkoop persoonlijk

Mensen doen zaken met mensen: Maak verkoop persoonlijk Gepubliceerd op 25 maart 2019

Het effect van een persoonlijke band opbouwen met je potentiële klant? In dit blog laten we zien hoe dat werkt. Want mensen doen zaken met mensen, dus maak verkoop persoonlijk.

 

Communiceren van mens tot mens

Als jij de twee zinnen hieronder leest, wat merk je dan?
1. Soldit! schrijft onder andere blogs voor klanten.
2. Hoi, ik ben Marije en ik schrijf met veel plezier blogs van Soldit!

Zie je het verschil? En wat vind jij prettiger: een beetje ‘afstand’ of ‘iets persoonlijker’. Vraag je eens af: Hoe communiceer jij met je (potentiële) klanten? En wat vinden zij prettig denk je?

Als mens doe je zaken met mensen. Niet met een bedrijf, want je communiceert met de mensen die er werken. En andersom. Dus wie is de mens achter het bedrijf?
Daarom zeggen wij ‘mensen doen zaken met mensen’ Dat maakt het contact al direct persoonlijker.

 

Persoonlijke ervaring zoveel waardevoller

Even een voorbeeld. Een tijdje terug kocht ik een nieuwe wasdroger. In de winkel raakte ik in gesprek met de verkoopster. Zij liet me de voor- en nadelen zien van verschillende types. Uiteindelijk kocht ik een hele andere droger dan ik had verwacht. Weet je wat de doorslag gaf? Ze vertelde me hoe zij haar droger thuis gebruikt. Gewoon haar eigen ‘was-verhalen’. Dat hielp me om alle mogelijkheden van die droger te zien. Want haar ervaring zei me veel meer dan de statische informatie van de fabrikant. Persoonlijk, van mens tot mens, veel waardevoller en veel effectiever.

 

Maak je bedrijf en product menselijk

Laat je (potentiële) klant dus kennismaken met jou. Want jouw ervaringen en persoonlijke verhalen spreken vaak meer aan dan de technische ‘fabrieksinformatie’, wat je product of dienst ook is. Help hem, denk mee, neem hem mee in je eigen ervaring. Bijvoorbeeld door een blog waarin je informatie deelt, of een ‘meest gestelde vraag’ beantwoordt. Of deel een tip op social media.
Het maakt je bedrijf en je product ‘menselijk’ en betrouwbaar. Bovendien bouw je jouw expertstatus op. En dat maakt de band steeds sterker. Het maakt je verkoop persoonlijk.

Want als iemand je al een beetje kent, denkt hij eerder aan je als hij jouw product nodig heeft. Of hij komt bij je terug. Daarom kwam ik al een paar keer, voor verschillende apparaten, bij diezelfde verkoopster. En steeds gaf ze me de informatie waar ik weer mee verder kon óf liep ik met het apparaat de winkel uit. Prettig, vertrouwd en ze herkent me al bij binnenkomst! Dus waar ging ik heen voor de droger? Precies!

Dus aan wie denkt je klant dan zodra hij jouw dienst nodig heeft? Precies! Aan jou! Want hij kent je. Laat jezelf dus ook online zien en horen. Dan komen mensen sneller bij jou.

 

Top of mind bij je doelgroep

Dit noemen wij bij Soldit! Top-of-mind-marketing. Want de band die je hebt opgebouwd zorgt ervoor dat je klant aan jou denkt en niet aan een ander bedrijf. Ben je benieuwd hoe jij top of mind wordt bij jouw doelgroep? Wij helpen je graag verder!

Heb je vragen over hoe je content kunt inzetten bij het opbouwen van de band met je potentiële klant? Ik denk graag met je mee. Mail me gerust op marije@soldit.nl.

Marije

Marije Hoogland

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Kennismaken?



[honeypot website]