Welke social media zet je in voor social selling?

Welke social media zet je in voor social selling? Gepubliceerd op 4 oktober 2018

Social media worden natuurlijk steeds belangrijker voor bedrijven. Als onderneming moet je niet alleen aanwezig zijn op de sociale kanalen, maar je moet er ook goed actief zijn. Social selling op social media is een echte trend geworden in 2018 en deze trend zal zich zeker voort gaan zetten. We leven én werken immers steeds meer met social media. Wel is het zo dat het ene sociale kanaal effectiever is voor social selling als het andere kanaal.

LinkedIn, Facebook en Twitter zijn het meest effectief

Zeker wanneer bedrijven net starten met social media is het niet aan te raden om direct alle sociale kanalen aan te spreken. Dit is lastig bij te houden, zeker wanneer je nog een routine moet vinden. Het is dan beter om eerst goed gewend te raken aan het omgaan met één sociaal kanaal, waarna je er een volgende aan toevoegt. Wil je je bezig gaan houden met social selling op social media? Dan zijn LinkedIn, Facebook en Twitter het meest effectief.

LinkedIn is het professionele netwerk

LinkedIn is natuurlijk hét zakelijke netwerk. Hier zijn uitsluitend mensen te vinden op het professionele vlak. Het is dus een uitstekend netwerk om je bezig te gaan houden met social selling. Wel moet je er rekening mee houden dat veel reclame niet wenselijk is op LinkedIn. Daarnaast is het aan te raden om iedere update die je plaatst van een kwalitatief hoogwaardige en rechtenvrije foto te voorzien. Dit werkt op LinkedIn altijd beter dan updates met uitsluitend tekst.

Facebook voor alle doelgroepen

Tegenwoordig heeft bijna iedereen een account op Facebook. Voor bedrijven betekent dit dat iedere doelgroep gegarandeerd aangesproken kan worden via Facebook. Zeker op het gebied van social selling kun je veel bereiken op Facebook. Hier geldt dat relatief korte posts het beter doen dan de lange posts. Daarnaast is een goede afbeelding ook zeker aan te raden. Facebook is voor veel bedrijven het eerste sociale kanaal dat aangesproken wordt voor social selling en adverteren op social media.

Twitter voor gerichte verkoop

Twitter draait natuurlijk om de korte berichten die je heel gericht kunt plaatsen met behulp van de juiste hashtags. Voor social selling is Twitter dan ook zeker goed geschikt. Je kunt je tweets slim inrichten en hierbij focussen op de juiste doelgroep door deze van tevoren goed vast te stellen. Via Twitter kun je, als je het goed aanpakt, een groot bereik hebben. Dit levert meerdere belangrijke voordelen op, waaronder natuurlijk meer naamsbekendheid en meer omzet. Op Twitter slaat de informele toon beter aan dan de formele toon.

Hulp en ondersteuning nodig?

Wil jij je gaan focussen op social selling via social media, maar kun je hier wel wat hulp en ondersteuning bij gebruiken? Soldit! helpt je graag verder. Wij vertellen je graag wat wij voor je kunnen betekenen. Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op.

Samen maken we verkopen veel leuker!!

Heb je vragen? Bel of mail ons kantoor: 085-9022033

Of mij persoonlijk op:

0653548109  of jeroen@soldit.nl

Veel succes!

Jeroen

Jeroen Veenstra

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Reactie toevoegen

Reacties worden na verzenden mogelijk niet direct getoond. Na goedkeuring door een beheerder verschijnt uw reactie.
Categorieën

 

Geïnspireerd geraakt door deze blog? Neem dan contact op met ons, samen zetten we met jou woorden om in daden!

Kennismaken?



[honeypot website]