Hoger in de Google ranking komen

Marketing komt in zeer veel verschillende vormen. Zeer waarschijnlijk heb je favoriete vormen van marketing of werk je met uitingen die je al jaren gebruikt. Misschien gebruik je bepaalde vormen van marketing juist niet omdat je hier onvoldoende kennis van hebt of omdat je nog niet overtuigd bent van de effectiviteit of meerwaarde. In dit blog vertellen wij graag meer over inbound marketing om antwoord te geven op de vraag: waarom inbound marketing? Heb je hier namelijk nog geen ervaring mee, dan is het absoluut het proberen waard. Het kan je namelijk veel brengen.
Prijs aanvragen

 

In de basis lage kosten

Er is een eenvoudig antwoord op de vraag “waarom inbound marketing?” Een antwoord dat veel bedrijven en ondernemers aan zal spreken en dat is: in de basis brengt deze vorm van marketing lage kosten met zich mee. Sterker nog: veel vormen van inbound marketing kunnen worden uitgevoerd zonder additioneel budget. Denk aan blogposts en social media posts. Het enige dat hiervoor benodigd is, is tijd en capaciteit binnen de organisatie om hiermee aan de slag te gaan. Natuurlijk dien je hiervoor wel kennis van zaken te hebben en te zorgen voor goede kwaliteit, maar daar kunnen wij je bij helpen.

 

Het levert waardevolle data op


Traditionele vormen van marketing kunnen absoluut effectief zijn. Vrijwel allemaal hebben zij één zwak punt en dat is het gebrek aan data. Er is vaak geen sprake van transparantie en attributie is vaak moeilijk tot onmogelijk. Hoe weet je namelijk of die klant jou gevonden heeft dankzij een abri langs de weg, een tv-spot of advertentie in een magazine? Je zult hiernaar moeten vragen. Waarom inbound marketing op dit gebied beter is? Alles is meetbaar en dit levert zeer waardevolle data op. Je kunt precies zien hoe mensen worden bereikt, wat hun gedrag is en waarmee je scoort. Deze data kan vervolgens worden gebruikt om uitingen te optimaliseren en nog betere resultaten te behalen.

 

Het is minder invasief


Waarom inbound marketing vaak meer resultaat boekt, is omdat het minder invasief is dan de meeste andere vormen van marketing. Waarbij marketing doorgaans vertrouwt op een push-effect (een doelgroep bereiken met een boodschap), draait inbound marketing dit om en maakt het in de basis gebruik van een pull-effect: klanten vinden jouw en maken zelf de bewuste beslissing om met jouw uitingen in aanraking te komen. Hierdoor wordt inbound marketing doorgaans als minder invasies en dus minder storend ervaren.

 

Je kunt een sterke concurrentiepositie claimen


Nog lang niet alle bedrijven en ondernemers hebben inbound marketing ontdekt. Nu is dus een perfect moment om hiermee te beginnen en op die manier een sterke concurrentiepositie te claimen en een voorsprong op concurrenten te nemen.

 

Wil jij starten met inbound marketing?


Vind jij inbound marketing aantrekkelijk klinken en zou je willen weten wat je hiermee kunt bereiken, neem dan contact op met ons. Wij zijn expert op dit gebied en kunnen je precies vertellen wat deze populaire vorm van marketing jou op kan leveren.

Vraag een vrijblijvende offerte aan een laat je verrassen door onze scherpe abonnementsprijzen.
Prijs aanvragen

 

Waarom inbound marketing

Kennis maken?