Hoger in de Google ranking komen

Iedereen wil zijn of haar website bovenaan in Google krijgen. Een website die wordt getoond bij de topresultaten, levert je geheid meer bezoekers en dus waarschijnlijk ook meer omzet op. Iedereen wil dit en de strijd om een plekje aan de top is vaak hevig. Hoe zorg je er nu voor dat jouw website als eerste wordt getoond? Hier zijn absoluut manieren voor, maar het begint met een inventarisatie van waar jouw kansen liggen. Staat jouw website nog niet bovenaan in Google, dan is dit meestal niet in een paar weken te veranderen. Klimmen in de ranking kan een kwestie zijn van een lange adem.
Doe de website scan

 

Wat bepaalt of je website bovenaan in Google komt?


Of je website een hoge positie in de zoekresultaten krijgt, is van veel zaken afhankelijk. Mensen denken nog wel eens dat het “slechts” en kwestie is van goede seo. Goede seo (zoekmachine optimalisatie) helpt inderdaad en is mogelijk zelfs cruciaal. Dit is echter niet de enige factor die meespeelt. Van oudsher speelt ook de historie van een website mee. Heb je een goed geoptimaliseerde website en bestaat deze al heel lang, dan heb je waarschijnlijk in de basis een hogere ranking dan een goed geoptimaliseerde website die nog niet zo lang bestaat. Ook belangrijk zijn zaken als “backlinks”: dit zijn andere websites die naar jouw pagina linken. Google kijkt daarbij niet alleen naar de hoeveelheid, maar ook naar de kwaliteit van de links. Komen er links vanaf andere belangrijke pagina’s? Google vindt dit zeer belangrijk. Zijn er namelijk veel bronnen met sterke autoriteit die naar jouw website linken, dan ziet de zoekmachine dit als een teken dat jouw website ook een autoriteit is.

Er zijn nog veel meer factoren die van invloed zijn op een goede ranking en die bepalen of je website bovenaan in Google komt of pas ergens op de latere pagina’s wordt getoond. Het zijn er te veel om allemaal in deze blog te behandelen. Wil je meer informatie, neem dan eens contact met ons op.

 

Voer je wel een eerlijke strijd?


Je hebt te maken met concurrentie in de strijd om de bovenste plekken. Een belangrijke vraag is: voer je wel een eerlijke strijd? Stel: je hebt een taxibedrijf in Amsterdam en je wilt dat mensen jou vinden wanneer ze naar “taxi Amsterdam” zoeken. Je kunt dit proberen, maar hoe groot is de kans dat je op deze term gaat scoren als er al letterlijk tientallen, misschien wel honderden partijen concurreren op deze term? Als hier partijen tussen zitten met een sterke autoriteit, een lange historie en een perfect geoptimaliseerde site, gaat het heel erg lang duren om hier een plek aan de top te bemachtigen, als je website überhaupt al bovenaan in Google komt. In zo’n geval is het misschien beter om in te zetten op alternatieve termen.

 

Heb je hulp nodig?


Wil je jouw website bovenaan in Google krijgen, maar lukt dit niet?

Neem contact op met ons. Wij helpen jou hierbij.

Vraag vrijblijvend een offerte aan en wij vertellen je precies wat wij voor jou kunnen betekenen.
Doe de website scan

Website bovenaan in Google

Kennis maken?