Whitepapers maken

Met een whitepaper kun je echt laten zien aan je lezers waar jouw expertise ligt. Waar jij zoveel verstand van hebt dat mensen jou als autoriteit op dat gebied gaan zien. Wil jij ook gezien worden als dé expert in jouw branche? Whitepapers helpen!

Waarde bieden

Begin bij het begin. In een whitepaper deel je jouw kennis met de lezer. Dat gaat een stuk dieper in op de materie dan een blog en heeft dan ook veel meer tekst. Je biedt dus echt veel meer waarde. Het is informatie waar je lezer direct zelf mee aan de slag kan en waarmee hij flink verder komt. Met de kennis die je hierin deelt, help je de lezer echt verder.

 

Waarvoor komen mensen bij jou en jouw bedrijf?

Zoals gezegd wil je met een whitepaper laten zien wat jouw expertise is. Waar weet jij echt alles van, wat doe jij altijd in je bedrijf, voor je klanten, wat voor jou heel normaal is geworden, maar wat voor je klanten een groot verschil maakt? Dat zou een prima onderwerp kunnen zijn.

Whitepaper of e-book?

Het verschil tussen een e-book en een whitepaper is de hoeveelheid informatie en  vaak ook de vormgeving. Een e-book is vaak wat ‘luchtiger’ dus minder tekst en meer afbeeldingen.

Bij een whitepaper ligt de nadruk echt op de inhoud en zijn afbeeldingen veel minder aanwezig.

Een whitepaper bestaat meestal uit minimaal 8 pagina’s en is mooi vormgegeven.

Een whitepaper schrijven kan best lastig zijn. Want waar schrijf je precies over? En wat schrijf je wel? Wat schrijf je niet? Hoe breng je jouw expertise over op de lezer? En waar haal je de tijd vandaan om ook dat nog te maken? Zijn er geen specialisten die gewend zijn om zulke teksten te maken? Want zelf maken, dat komt er gewoon niet van.

Onze expertise: whitepapers maken

Geen paniek. Onze specialisten hebben veel ervaring met het schrijven en maken van whitepapers. Dit kun je dus gerust aan onze content-creators uitbesteden. Zij weten alles van copywriting, SEO en vormgeving. Wij helpen je graag.
Wat kost dat?

produkten-whitepaper

Download hier onze whitepapers!




Stuur mij:

Content marketing voor de B2B markt
Alles wat jij wil weten over Social Selling